Polski       English

Widzowie

Nasi Widzowie

Uczestnictwo dzieci

Nasi widzowie to dzieci w wieku od 3 do 9 lat.
Maksymalna liczba dzieci na przedstawieniu - 50 osób.

Powitanie Po pierwsze dzięki temu, że nasze przedstawienia są kameralne, łatwiej jest nam nawiązać bezpośredni kontakt z dziećmi. Gdy widzów jest mniej, więcej osób ma szansę przywitać się z pacynką królikiem, powąchać przyprawę piernikową czy też porzucać się wełnianymi śnieżkami.
Po drugie w wielu przedstawieniach mamy rekwizyty (np. dzwoneczki, kwiatki), które rozdajemy dzieciom na czas piosenek. W bajkach świątecznych można poczęstować się pysznym chlebem i pierniczkami.

Dzwoneczki Naszym założeniem jest by dzieci, w miarę swoich możliwości, brały udział w przedstawieniu - klaskały, powtarzały słowa, odpowiadały na łatwe pytania, wykonywały proste gesty itp.
Od dzieci będzie zależało, czy lew wypuści myszkę na wolność lub czy smok zażyje lekarstwo, którego tak nie lubi. Przy niektórych bajkach prosimy starsze dzieci, by na dane hasło powtarzały określony odgłos bądź wyrażenie. Przykładowo, gdy dzieci usłyszą w bajce słowa "Father Christmas" mają powiedzieć "Ho, ho, ho".

Znajomość języka angielskiego

Zainteresowanie

Językiem naszych przedstawień jest angielski, jednak znajomość języka nie jest niezbędna, gdyż bogata ilustracja piosenek gestami, rekwizytami i pomocami (np. obrazki) pozwala na zrozumienie treści, tak by dzieci nie straciły zainteresowania teatrzykiem.
Przed każdym spektaklem robimy wstęp po polsku. Wyjątkiem są przedszkola czy domy anglojęzyczne, gdzie od początku mówimy tylko po angielsku. We wstępie krótko przygotowujemy dzieci do tego, o czym będą bajki i piosenki i na czym będzie polegać ich uczestnictwo.

Kwitnące Kwiatki
Ponadto, dostosowujemy nasze przedstawienie do możliwości i wieku publiczności. Gdy dzieci są na początkowych etapach nauki angielskiego, przed każdą historyjką pokazujemy rysunki obrazujące kluczowe słówka występujące w bajce, zaś w trakcie opowieści zatrzymujemy się przy istotnych słowach, robiąc krótką przerwę przed danym wyrazem i mówiąc to słowo wyjątkowo wyraźnie. W tym wypadku traktujemy przedstawienie jako ciekawą alternatywę dla lekcji języka. Gdy dzieci dobrze znają angielski, zachęcamy je do mówienia całych zdań kiedy tylko jest to możliwe.